Podpis elektroniczny CERTUM - nie aktualne

-  Autoryzowany punk Certum w Gliwicach (dogodny dojazd i parking)
-  Mobilny punkt Certum (dojazd do klienta, woj. Śląskie i częściowo Opolskie)

 Podpis elektroniczny "od ręki". Wystarczy do nas zadzwonić.
Kontakt: Katarzyna Dobrzańska tel (32) 231 98 28  mobile: 606 430 406  biuro@intertech.com.pl

 

   Po co  podpis elektroniczny?

Dla relacji z Administracją i Urzędami

  1. Zakład Ubezpieczeń Społecznych – e-korespondencja z ZUS jest możliwa wyłącznie z użyciem podpisu elektronicznego, który jest potrzebny do przekazania dokumentów w formie elektronicznej w ramach aplikacji Płatnik.

  2. Urząd Celny – składanie deklaracji i dokumentów do Urzędu Celnego za pomocą aplikacji e-Zefir, np. deklaracji dla podatku akcyzowego wymaga posiadania podpisu elektronicznego.

  3. Urząd Skarbowy – podpis elektroniczny można wykorzystać do przesyłania deklaracji podatkowych przedsiębiorstwa drogą elektroniczną poprzez aplikację e-Deklaracje lub udostępniania dokumentów/danych za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

  4. Krajowy Rejestr Sądowy – przesyłanie wniosków rejestrowych i aktualizacja informacji możliwa jest drogą elektroniczną wyłącznie przy użyciu podpisu elektronicznego, który jest wymagany do rejestracji w platformie e-KRS.

  5. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych – elektroniczna komunikacja z GIODO poprzez podpisywanie formularzy zgłoszenia zbioru danych osobowych generowanych w ramach platformy e-GIODO.

  6. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – w ramach ubiegania się o dotacje unijne PARP umożliwia złożenie odpowiednich wniosków drogą elektroniczną jedynie w przypadku opatrzenia ich podpisem elektronicznym.

  7. Generalny Inspektor Informacji Finansowej – przesyłanie raportów dotyczących zrealizowanych transakcji powyżej 15 000 euro za pomocą specjalnej platformy internetowej wymaga użycia podpisu elektronicznego.

  8. e-PUAP – szybsze uzyskanie dostępu do systemu e-PUAP dzięki zastosowaniu podpisu elektronicznego do potwierdzenia danych użytkownika.

  9. Sądy powszechne - składanie pism procesowych w ramach procedury elektronicznego postępowania upominawczego (tzw. e-sąd).

 

Do relacji biznesowych

  1. Zdalne zawieranie umów cywilno-prawnych. Podpis elektroniczny jest równoważny odręcznej sygnaturze dlatego umożliwia podpisywanie wszelkiego rodzaju umów między przedsiębiorstwami.

  2. Udział w zabezpieczonych aukcjach i przetargach elektronicznych organizowanych za pośrednictwem odpowiednich platform internetowych. W przypadku zamówień publicznych istnieje obowiązek złożenia zgłoszenia opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym.

  3. Podpis elektroniczny w HR  od 1 stycznia 2019 roku pracodawca będzie mógł przechowywać akta pracownicze w formie elektronicznej. Zdecydowana większość dokumentów związanych z zatrudnieniem (np. kontrakt menadżerski, umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę, i wiele innych … ) oraz obsługą spraw pracowniczych (np. regulamin wynagradzania, regulamin premiowania, wniosek urlopowy, rozliczenie delegacji, i wiele innych … ) może być podpisywana z wykorzystaniem podpisu elektronicznego. Posiadając kwalifikowany podpis elektroniczny pracodawca jak i pracownik mogą podpisać niemal każdy dokument w relacji miedzy sobą. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest wymagany, o ile dla danego dokumentu jest prawnie wymagane zachowanie formy pisemnej pod rygorem nieważności. Dzięki takiemu rozwiązaniu HR jak i pracownik oszczędzają czas, podpisując umowy zdalnie w zaledwie kilka minut od ich wysyłki lub otrzymania.
     

    Dla kontaktów biznesu z klientami

  4. E-faktury – wygodne przesyłanie faktur elektronicznych drogą online. Obowiązujące prawo wymaga odpowiedniego zapewnienia wiarygodności e-faktur, które można zapewnić poprzez potwierdzenie dokumentu podpisem elektronicznym.

  5. Wiarygodna korespondencja elektroniczna z klientami dzięki podpisywaniu dokumentów i korespondencji elektronicznej.

    Sądownictwo i więziennictwo
  6. Wzajemna komunikacja sądów i służb penitencjarnych drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

  7. Sporządzanie elektronicznych protokołów z posiedzeń sądów uwierzytelnianych podpisem elektronicznym.

  8. Przesyłanie pism procesowych w postępowaniu upominawczym w ramach e-Sądu możliwe jest drogą elektroniczną dzięki zastosowaniu podpisu elektronicznego.

    rodki Szkolenia Kierowców

  9. Realizacja elektronicznej korespondencji w ramach obowiązku przesyłania do Starostwa Profilu kandydata na kierowcę (PKK). Informacje najprościej i najszybciej można przesłać przy użyciu podpisu elektronicznego.